Translate to your own languages

torsdag 13. november 2014

Tokyo - Ginza og norsk middag

Så var det samling av den norske delegasjonen til middag. Folk kommer og drar til ulike tidspunkt, har avtaler på ulike hold - så vi ble bare 8 stykker. Men desto koseligere ble det. Vi hadde bestilt på italiensk restaurant - ja du leste riktig. Det ble italiensk. En flott restaurant som lå i Ginza-distriktet, med flott usikt over Ginza gaten. Denne gaten er vel en av de flotteste jeg har sett. Det er en totalt gjennomført stil i hele gaten, men høy standard på bygningene, utrolig profesjonell lyssetting, lysdekorasjoner og et yrende liv.

Middagen
Vi hadde en 7- elller 8 retters meny. Jeg mistet litt tellingen. Et nydelig lite kunstverk av mat, akomponert av deligi italiensk vin. Det eneste som var bedre enn middagen var selskapet - vi hadde det utrolig hyggelig.

Det kan være litt vanskelig å finne restaurantene i Ginza, for nesten ingen ligger på gatenivå. Du må se etter bilder av mat (for navnet på restauranten står på japansk). Så finner du et lite inngangsparti - og der i 7, 8 og 9 etasje finner man godsakene.

Fredag kveld
I kveld er det "Farwell Dinner-Party". Det er sikkert opp mot 1.000 gjester så her er det logistikk på høyt nivå. Der treffer man igjen mange av de man har møtt i møtene som har foregått de siste to ukene. Jeg har knyttet mange nye kontakter - og hatt en utrolig fin tid her i Tokyo.

Det pleier alltid å være et kulturelt innslag på denne siste kvelden, gjerne lokal dans og musikk. Blir spennede det.

Japansk Teater?
Jeg oppdaget desverre litt for sent i går at det er et tradisjonelt japansk teater ikke så lang unna der jeg bor. Det er teaterstykker der som varer fra 40-90 minutter. Det kunne jeg godt ha tenkt med å få med meg - men nå begynner tiden å løpe ut.......



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar