Translate to your own languages

torsdag 30. oktober 2014

Før du drar til Tokyo - Japan - nyttige tips

Jeg ankom Tokyo omtrent midt på dagen den 4. november 2014. Turen inn til sentrum tok omtrent en time med ekspresstoget. Det er fire togselskap som opererer fra flyplassen. Hvilket av disse som er hensiktsmessig, avhenger av hvor du skal i byen. Jeg skulle til Tokyo Station (som er sentralstasjonen) og valgte ekspresstoget som kalles "N'EX".


Utenfor stasjonen kan du plukke opp en taxi for videre transport. Enkelte av taxiebe tar kredittkort, de har i så fall et lite skilt i vinduet hvor logoen til de ulike kredittkortselskap fremgår.

Viktig liten sak: Dersom du skal reise en del med tog i Japan vil jeg sterkt anbefale å kjøpe JR Pass. Dette vil du spare mye penger på, men passet må kjøpes før du kommer til Japan. Allerede på reisen inn fra flyplassen begynner du å spare penger, men det er først når du begynner å reise med lyntogene at du virkelig drar nytte av passet.

I Norge selges passet av Japanspesialisten.

Nyttige linker å utforske - før du drar

Japanguide.com
Special on Tokyo
Japan Rail

Kjøp reisepass for jernbane før du ankommer Japan!
Fin artikkel som viser hvor gunstig reisepass for jernbane er om du skal utforske Japan:
http://www.insidekyoto.com/japan-rail-pass-is-it-worth-it

For meg oppdaget jeg denne muligheten for sent - desverre. Ikke gjør samme tabben..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar